19.08.2022

Anslut ditt bussbolag till Synergybus.se för mer beställningstrafik

bussbolag

Bokabuss.nu är Sveriges största bokningsajt för charterbussar. Våra anslutna bussbolag erbjuder uthyrning av buss & minibussar både med och utan chaufför. Är ni ett bussbolag som önskar mer beställningstrafik? Då kan ni ansluta er till Synergybus.se helt utan kostnad och finnas med som en av våra trafikoperatörer på bokabuss.nu. Som SynergyBus-användare får ni ett eget konto som ni loggar in på. Ni kan enkelt se alla nya offertförfrågningar som kommit in, och ni bestämmer själva vilka offertförfrågningar ni vill lämna offert på. Det gör det möjligt för er att kunna fylla upp dagarna med ledig kapacitet och tillgängliga bussar. När ni lämnar en offert är det alltid ”giltigt med reservation för mellanförsäljning”. Det innebär att ni som operatör kan lämna offert på samma fordon och chaufför för samma datum till flera kunder samtidigt och den som snabbast accepterar er offert får tillgång till körningen.

Ta emot nya offertförfrågningar bokabuss.nu varje dag!

När du börjar använda SynergyBus-tjänsten når du nya kunder och får möjlighet att förbättra nyttjandegraden av dina fordon. Bokabuss.nu får in många offertförfrågningar som gäller resor i hela Sverige. Att upphandla beställningstrafik via bokabuss.nu sparar både tid och pengar för våra kunder. Det kan både vara behov av transport under ett tillfälle, men också ett helt reseschema med flera tillfällen över en säsong eller under ett helt år. Att lämna offerter i SynergyBus-tjänsten går snabbt och det är enkelt att hitta beställningar som kompletterar er nuvarande orderbok. Det betyder att våra anslutna trafikoperatörer bestämmer själv vilka offertförfrågningar man lämnar offert på. När ni lämnar offert gäller också en så kallad "först till kvarn" princip. Detta betyder att ni kan offerera samma fordon på samma dag till flera kunder samtidig och den kund som bekräftar offerten först får körningen.

I samband med offertförfrågan ser du också vilken kundgrupp kunden tillhör. Det kan exempelvis vara privatperson, företag, idrottsförening, kommun, församling eller annat. När kunden har bekräftat din offert som vinnande bud får du kundens telefonnummer och e postadress. Bussoperatörer som är ansluta till Synergybus tar emot nya offertförfrågningar varje dag och på så sätt få in fler nya kunder. Man får också möjlighet att utnyttja ledig fordonskapacitet och på sätt effektivisera verksamheten och fylla upp lediga dagar där man står utan bokningar.

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om SynergyBus!

Vad kostar det att använda SynergyBus?

Att ansluta sig till SynergyBus, och att använda tjänsten kostar ingenting. Vi tar endast ut en provision för dem offerter ni vinner.

Varifrån kommer offertförfrågningarna?

Beställande kunder skickar sin offertförfrågan via Bokabuss.nu som är en webbplats som marknadsförs av Rideer Nordic Oy.

Kan andra se vilka priser jag erbjuder?

Priserna du anger i offerterna visas endast för den kund som begärt offert.

Är det någon uppsägningstid?

Uppsägningstiden för tillsvidareavtal är 1 månad. Du kan enkelt välja att avsluta ert konto om situationen förändras genom att skicka ett mail till vår kundservice.

Hur får jag reda på nya offertförfrågningar?

Tjänsten skickar automatiskt information om nya offertförfrågningar till din e-post varje dag klockan 09.00.

Hur bokar kunden en körning?

När kunden valt att gå vidare med er offert för resan, får ni kundens kontaktuppgifter och ni kan därmed kontakta kunden direkt. Bokning och överenskommelse om detaljerna i körningen sker mellan kunden och er som operatören.

Vad händer om kunden avbokar resan?

Ifall kunden skulle avboka resan och ni har blivit fakturerade för provisionen, kommer det dras av på er kommande faktura, alternativt skapar vi en återbetalning.

Hur får jag betalt för en körning?

Alla transaktioner sker mellan kund och trafikoperatör. Det är upp till er att bestämma om ni vill fakturera för körningen i efterhand eller begära förskottsbetalning.

Hur lång tid har vi på oss att lämna offert?

När det kommer in en offertförfrågan, har kunden också lämnat en tidsgräns för mottagande av offert. När tidsgränsen är passerad så försvinner förfrågan från SynergyBus. Därför är det viktigt att ha en överblick och prioritera dem som ligger närmast aktuell deadline.

Var kan jag vända mig om vi vill ansluta oss till SynergyBus?

Om ni vill veta mer om hur det fungerar och hur ni kommer igång, vänligen kontakta vår kundservice för mer information. Skicka ett mail till: info@synergybus.se eller kontakta oss via telefon: +46 73 745 2530.

Tillbaka