29.03.2022

FAQ - Vanliga frågor

FAQ

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna som kan vara till hjälp för dig som använder tjänsten för första gången. Om du inte hittar svar på det du söker kan du alltid vända dig till vår kundtjänst.

Hur skapar jag ett konto?

När du gör en offertförfrågan för första gången skapas automatiskt ett konto för tjänsten samtidigt. Efter att du har fyllt i formuläret för offertförfrågan skriver du in dina kontaktuppgifter och trycker på knappen spara och skicka. E-postadressen du angav kommer att vara ditt användarnamn. Du kan även registrera dig för tjänsten utan att skicka en offertförfrågan.

Hur loggar jag in?

Tryck på knappen logga in uppe till höger på startsidan. Ange sedan ditt användarnamn (e-postadress), lösenord och tryck på Logga in.

Glömt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt via e-post på www.bokabuss.nu/losenord. Se till att även kolla din skräppostmapp!

Jag har redan ett konto

Om du redan har ett konto för tjänsten, börjar du med att logga in och sedan klickar du på ny offertförfrågan. När du har fyllt i formuläret och skickat iväg din nya förfrågan, skickas uppgifterna direkt till ditt konto och du hittar en överblick av alla dina tidigare förfrågningar under offertförfrågningar.

Kom ihåg att lämna minst en dag (24 timmar) svarstid för operatörerna. (Jag vill ha bud senast).

Om du har skickat in en förfrågan utan att du har mottagit några offerter, kan ett tips vara att göra ett nytt försök och lägga in en lite längre svarstid så att operatörerna hinner behandla din förfrågan.

Mellanförsäljning

En mellanförsäljning innebär att operatören har kunnat lämna bud till andra kunder samtidigt och här är det " först till kvarn " som gäller.

Extra timpris

Om transporten skulle blir försenad på grund av dig som kund kan det hända att operatören tar ut ett extra timpris. Det är därför viktigt att respektera bestämda tider och meddela eventuella förändringar så snabbt som möjligt.

Jag vill ändra min offertförfrågan

Börja med att logga in med dina inloggningsuppgifter, välj sedan offertförfrågan till vänster och tryck på knappen redigera. Här kan du sedan ändra i detaljerna för din resa, och när du är klar trycker du på spara. Acceptera erbjudande.

Så fort du har fått ett erbjudande kan du när som helst välja att acceptera genom att logga in på Bokabuss.nu med dina inloggningsuppgifter. Gå in på offertförfrågningar och klicka sedan på se alla erbjudanden. Här finner du alla offerter som kommit in, och du kan sedan välja vilket du vill gå vidare med och samtidigt skicka ett meddelande till den valda operatören.

Du kan också att avbryta din offertförfrågning eller välja att inte acceptera något erbjudande.

Kundservice

Vår kundtjänst på Bokabuss.nu har telefontid på vardagar mellan kl 9.00-12.00. Du når oss på 073 745 2530. Du kan också skicka ett mail till info@bokabuss.nu, eller skriva till oss via kundtjänst-chatten som du hittar längst ner på vår hemsida till till höger.

Tillbaka